Mediahotspots
Image default
Bedrijven

4 manieren om uw bedrijf offline te promoten

De afgelopen jaren is de online wereld sterk gegroeid en door de ontwikkelingen op technologisch vlak zal dit sterk doorgroeien. Bijna iedereen gebruikt dagelijks een groot hoeveelheid van de uren om achter een scherm te zitten. Het is dus daarom relevant om als bedrijf online uw merknaam te vergroten. Ondanks alle online ontwikkelingen en het geld dat er in wordt gestoken is het ook nog steeds relevant om het bedrijf te promoten via de offline weg. Er zijn een aantal manieren om uw bedrijf offline te promoten die in de praktijk zeker zin lijken te hebben. Volgens veel bedrijven komt een bedrijf niet aan de top door alleen online reclame. Denk maar is aan oudere generaties. Deze mensen gebruiken een stuk minder de telefoon in vergelijking met de nieuwe generaties. Verder in dit artikel zijn vijf manieren opgesomd om het bedrijf offline te promoten.

Het visitekaartje

Een algemeen bekend bij mensen in het werkveld. Op verschillende netwerk bijeenkomsten, dit kunnen evenementen zijn, verjaardagen of andere bijeenkomsten worden regelmatig visitekaartjes gewisseld en uitgedeeld. Dit doen vertegenwoordigers van een bedrijf niet voor niets. Het is natuurlijk niet bekend hoeveel mensen het visitekaartje gebruiken en contact met het bedrijf opzoeken, maar in de praktijk blijkt wel dat dit regelmatig voor blijft komen. Het is dus ook handig om als bedrijf naar bepaalde evenementen te gaan en een aantal visitekaartjes bij te hebben.

Vakbeurzen

U kunt er voor kiezen om naar algemene beurzen te gaan, maar het effect zal minder zijn dan als u naar een vakbeurs gaat. Hier staan andere bedrijven in dezelfde sector, en komen mensen langs die geïnteresseerd zijn in de diensten van de bedrijven op de beurs. Dit betekent dat mensen al een eerdere stap overslaan en zich al aan het oriënteren zijn. Hier kunt u mooi op inspelen door op deze beurzen te gaan staan.

Deel gedrukte items uit

Online marketingcampagnes kunnen erg duur zijn terwijl offline promotiemateriaal in veel gevallen voor een zeer schappelijke prijs is te krijgen. Zo kunt u mooie producten uitdelen waar u dan natuurlijk een logo op hebt gedrukt. Zo kunt u denken aan pennen, bekers, tasjes of misschien wel kalenders. Kalenders zijn items die elke persoon wel iedere dag even bekijkt. Deze hangen bij mensen thuis vaak op de wc of in de keuken waar het makkelijk is te zien. Hoe goed is het dan om daar een logo op te hebben. Zo kunt u mooi nu al maandkalenders of weekkalenders 2022 krijgen en uitdelen met een logo erop.

Help mensen gratis

Het is algemeen bekend dat mensen niet graag voor dingen betalen en het liefst gratis dingen krijgen. U kunt hier als bedrijf zijnde ook zeker op in spelen. Zo weet u dat het sowieso wordt gewaardeerd dat er geen prijskaartje vast zit. U kunt mensen namelijk gratis helpen. Ga bijvoorbeeld een keer langs op een kantoor van een ander bedrijf, een radiostation en geeft een soort van kleine uitleg wat u doet en leer mensen wat bij. Dit kunt u ook doen door het zeer populair wordende podcasten. Steeds meer bedrijven doen dit, zodat mensen makkelijk kunnen luisteren naar hun bevindingen en daardoor het bedrijf gaan onthouden. Dit is natuurlijk wel weer online, maar dit kunt u ook offline doen op bepaalde gelegenheden.