6 dingen waarmee u rekening moet houden bij het werken met responsieve Google-advertenties

web design & development

Vier jaar geleden kondigde Google een nieuw type display-advertenties aan die zowel tekst- als grafische elementen combineren in een soort hybride.

Het tekstformaat van advertenties was populairder bij adverteerders, omdat het hen een breed publieksbereik bezorgde, hoewel het vaak onopgemerkt bleef door het ontbreken van een visuele component – tal van teksten gingen gewoon verloren tegen de achtergrond van de CCM-sites. Door over te schakelen op responsieve advertenties, konden ze de klikfrequenties in het Display Netwerk verhogen.

Voordelen van responsieve advertenties

Ze zijn effectief

We voegen altijd responsieve advertenties toe aan onze display-campagnes, en deze vertonen doorgaans een beter bereik en betere CTR’s dan andere advertentie-indelingen.

Volgens Google kunnen adverteerders door responsieve display-advertenties, niet alleen beeldadvertenties, het aantal conversies met gemiddeld 50% verhogen tegen dezelfde kosten per conversie. Bovendien genereren responsieve display-advertenties met meerdere titels, beschrijvingen en afbeeldingen 10% meer conversies voor dezelfde prijs dan advertenties met één set items.

 Het display-netwerk toegankelijker gemaakt voor adverteerders

Standaardbanners maken al lang deel uit van het Display Netwerk, maar niet alle adverteerders kunnen hiervan profiteren. Er zijn ongeveer 20 standaardformaten voor bannereenheden in het KMS. De ontwerper moet ervoor zorgen dat de elementen correct worden weergegeven in alle variaties, met behoud van het algemene concept.

De moeilijkheid ligt in het feit dat veel klanten niet constant de mogelijkheid hebben om banners van alle formaten te maken, laat staan ​​verschillende sets banners voor A / B-tests. In de regel stoppen ze bij de meest populaire parameters, waardoor sommige sites onbedekt blijven.

 Transformeer eenvoudig in een native advertentie, tekst of banner

Met deze indeling kunnen adverteerders alle mogelijke blokkeringen in het weergavenetwerk gebruiken – de grootte, het uiterlijk en de indeling van de gemaakte advertenties worden automatisch aangepast in overeenstemming met hun plaatsing. Een responsieve display-advertentie kan bijvoorbeeld worden weergegeven als native banner op de ene site en als dynamische tekstadvertentie op een andere site, waarbij een van de vele tekst- en visuele combinaties wordt weergegeven.

Voor ons als adverteerders is het belangrijk dat dit proces in realtime plaatsvindt: Google Ads genereert automatisch advertenties. Dit betekent:

  • Afbeeldingen worden geschaald zodat ze in elk advertentieblok passen;
  • Tekstcombinaties worden geselecteerd op basis van de beschikbare ruimte;

Sommige teksten worden afgekapt in kleine ruimtes.

Het is belangrijk om deze overwegingen in gedachten te houden bij het maken van responsieve advertenties, zodat welke advertentie Google ook kiest om weer te geven, deze correct wordt weergegeven.

Aanbevelingen

Kies afbeeldingen die geschikt zijn voor alle formaten

Met responsieve advertenties kunnen adverteerders twee soorten afbeeldingen uploaden: vierkant en liggend. Wanneer u uploadt via de Google Ads-interface, ziet u voorbeelden van hoe advertenties worden weergegeven, maar onthoud: in werkelijkheid kunnen afbeeldingen kleiner zijn om in het bijbehorende advertentieblok te passen.

Bedenk bij het kiezen van afbeeldingen hoe ze er op volledige schaal uitzien of hoe ze eruitzien als ze verkleind zijn. U verliest een deel van uw gerichte verkeer wanneer het wazig en onbegrijpelijk wordt voor uw publiek.

Gebruik afbeeldingen van verschillende formaten

Wanneer u een responsieve advertentie maakt, kunt u zich beperken tot slechts één afbeeldingsoptie: een vierkant of een rechthoek. Ik raad aan om beide formaten toe te voegen – dit zorgt ervoor dat de afbeelding correct wordt weergegeven. In de interface kun je de originele afbeelding bijsnijden tot het gewenste formaat en een vierkant maken vanuit de horizontale richting en vice versa als je geen kant-en-klare afbeeldingen in verschillende oriëntaties hebt.

Pas het logo aan

Merken houden erg van hun logo’s en staan ​​niet altijd klaar om iets te veranderen, maar voor effectieve reclame op het display netwerk moet je iets opofferen. We hebben het natuurlijk over kleine aanpassingen om aan de eisen voor het logo te voldoen.

Net als afbeeldingen kan een logo voor een responsieve advertentie worden geladen in vierkante en liggende standen. Niet alles kan echter op de gewenste grootte worden bijgesneden, dus het is noodzakelijk om verschillende logo’s voor te bereiden die overeenkomen met het algemene merkconcept en perfect worden weergegeven in verschillende soorten advertenties.

Schrijf teksten met betrekking tot het display in verschillende combinaties

Responsieve advertenties hebben verschillende tekstvakken om mee te werken.

  • Korte titel: 25 karakters;
  • Lange titel: 90 karakters;
  • Beschrijving: 90 tekens;
  • Bedrijfsnaam: 25 karakters.

Aan de positieve kant hebben responsieve advertenties veel meer tekens dan tekstadvertenties. Het is waar dat niet alle tekstvelden samen verschijnen, dus u moet weten welke velden tegelijkertijd worden weergegeven om het meeste uit uw advertenties te halen.

Hoewel responsieve advertenties in realtime worden gemaakt, waarbij elke advertentie veel combinaties heeft, krijgen we een eerste idee van hoe ze eruitzien met de voorbeeldfunctie. U kunt van tevoren een voorbeeld van uw advertentie bekijken via de Google Ads-interface. Als u erop klikt, wordt een voorbeeldvenster met een link geopend. Met de functie kunt u niet de volledige lijst met mogelijke combinaties zien, maar worden tekortkomingen geïdentificeerd. De link is openbaar, wat betekent dat ontwerpers, klanten en managers ook potentiële advertenties kunnen zien en evalueren en feedback kunnen geven.

Een andere complicatie die kan optreden bij het lanceren van responsieve advertenties is niet in overeenstemming met de richtlijnen van Google Ads. In sommige gebieden moeten adverteerders juridische informatie vrijgeven en relevante documenten verstrekken. Als u bijvoorbeeld in onroerend goed informatie over een hypotheek opgeeft, moet u een banklicentie opgeven in Google Ads. Zie Google Ads Help voor meer informatie over het beleid voor responsieve advertenties.

Gevolgtrekking

Responsieve advertenties in het Display Netwerk zijn een handige en effectieve tool die adverteerders helpt de aandacht van de doelgroep te trekken en te vertellen over hun product of service. Hier zijn de belangrijkste voordelen die u zullen stimuleren om vertrouwd te raken met dit formaat:

Optimalisatie van advertenties. Google gebruikt machine learning om de optimale mix van objecten voor elke advertentieruimte te bepalen op basis van voorspellingen op basis van prestatiestatistieken.

Brede dekking. U kunt meerdere objecten van hetzelfde type uploaden: titels, logo’s en afbeeldingen. De grootte, het uiterlijk en de indeling van de gemaakte advertenties worden automatisch geselecteerd in overeenstemming met hun plaatsing.

Tijd besparen. Responsieve display-advertenties vereenvoudigen advertentiebeheer, zodat u meer tijd heeft voor complexe zakelijke ontwikkelingstaken.

Gebruik met dynamische remarketing. Voor responsieve display-advertenties kunt u dynamische remarketing instellen door een feed aan uw campagnes toe te voegen. Hiermee kunt u advertenties personaliseren voor verschillende categorieën klanten. Uw advertenties worden in een dynamische en statische indeling weergegeven wanneer u een feed aan uw campagne toevoegt.

Voor het werken met responsieve advertenties op een Display Space is geen gevorderde opleiding vereist. Kies uw afbeeldingen en tekst verstandig, evalueer de prestaties, hoe ze zullen samenwerken en, belangrijker nog, zorg ervoor dat ze voldoen aan de Google Ads-vereisten.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html