De betekenis van SEA

Als je aan marketing denkt, dan denken veel mensen aan SEO En SEA. Maar dat laatste, SEA, wat is de betekenis daarvan precies? SEA staat voor Search Engine Advertising. Kort uitgelegd is de betekenis van SEA dat je een betere positie kunt krijgen in zoekmachines doordat je betaalt voor advertenties in deze zoekmachines. Bij het maken van zo’n zoekmachine advertentie worden er een paar zoekwoorden ingesteld. Wanneer men zoekt op één of meerdere van deze zoekwoorden komt de advertentie bovenaan te staan in de zoekresultaten van die zoekmachine. Wanneer mensen ook daadwerkelijk op de link klikken, betaal je voor je advertentie. Met andere woorden, bij SEA draait het om betaalde zoekresultaten.

Het doel

SEA heeft één overkoepelend doel. Dat is om meer verkeer naar je website te trekken. Je kan door het gebruik van SEA bezoekers naar je website lokken in een korte tijd. Jouw doel is dan ook om veel relevant verkeer uit de campagnes te halen, tegen zo weinig mogelijk geld.

Strategie

SEA is als het ware een strategie. Een korte termijn strategie dan wel. Dit heeft zowel voor- als nadelen. SEA is direct zichtbaar. Je kunt de resultaten goed meten en meteen zien wat de advertentie je opgeleverd heeft of juist gekocht heeft.

Voordelen

Het kost je pas geld als iemand ook daadwerkelijk op jouw advertentielink heeft geklikt. Ook een bepaald aantal weergaven en een bepaald conversiepercentage kost geld, maar zolang niemand op je advertentie klikt en er dus niets gebeurt met je advertentie kost het je niks.

Nadelen

SEA kent ook nadelen. Zo zijn de resultaten die je boekt met SEA niet permanent. Wanneer jij stopt met het betalen voor jouw advertentie, wordt de advertentie niet meer getoond in de zoekresultaten. Dan houdt het dus op met het succes van de advertentie.

De betekenis van SEA is dus breed, maar duidelijk. Je betaalt voor advertenties die boven in de zoekmachine resultaten komen te staan. Dit alles gebeurt wel alleen zolang jij ervoor betaalt.

https://web-wings.nl/wat-is-sea/