5 tips voor iedere content marketeer

Aan de slag met goede content

Wil jij sterke content schrijven, maar weet je nog niet hoe je dit doet? Het gebeurt namelijk nog te vaak bij bedrijven dat zij zwakke, eentonige content schrijven. Dit zie je al snel terug in de kwaliteit van de geplaatste content. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw gemaakte content sterk en creatief is? Om je te helpen bij het creëren van goede content en een passende strategie, heb ik deze blog geschreven

Bepaal de juiste doelstelling

De eerste stap die je jezelf moet afvragen is wat je wil bereiken met de gemaakte content. Zoals bij alle andere marketingvormen moeten er vooraf doelen gesteld worden. Bij content marketing is dit niet anders. Door voor jezelf doelen te stellen die je wil bereiken, kan je bepalen of jouw content ook daadwerkelijk succesvol is. Mocht dit niet het geval zijn dan zou je of nog een keer goed naar je doelen moeten kijken. Zijn zij bijvoorbeeld wel realistisch genoeg? Mocht dit het geval zijn dan zou je kunnen concluderen dat jou content niet sterk genoeg is om je doelen te behalen.

Schrijf voor één persoon

Het is niet altijd makkelijk om voor een grote doelgroep relevante content te schrijven. Het is daarom belangrijk dat je je focust op een bepaalde lezer. Veel content marketeers proberen door middel van hun content een grote groep aan te spreken. Dit levert vaak een averechts effect op. Door veel mensen proberen aan te spreken, voelt uiteindelijk niemand zich meer door je aangesproken. Niemand zit te wachten op vage teksten die vol staan met algemene informatie. Door vooraf een persona te creëren ben je in staat om je op een bepaalde doelgroep te focussen.

Proberen verhalen te delen

Door verhalen te vertellen kan je goed de aandacht van de gekozen persona vasthouden. Verhalen brengen de boodschap beter over dan een commercieel stukje. De kans is groot dat je content creëert over onderwerpen die veel van je concurrenten ook behandelen. Wat is er dus een betere manier om de aandacht te trekken, door de diepte van je expertise te laten zien aan de doelgroep.

Houd het kort maar zeker ook krachtig

In veel gevallen van B2B content marketing geldt: hoe korter, hoe beter. Niemand zit te wachten op lange saaie teksten. De spanningsboog van je klanten is nog nooit zo kort geweest, helemaal op het internet. Lange lappen tekst worden niet gelezen en schrikken in veel gevallen af. Deel daarom de belangrijkste informatie en sluit daarna af met een sterke call-to-action.

Betrek je doelgroep

Hoe meer je de doelgroep betrekt, hoe meer mensen er iets over te zeggen hebben. Dit leidt tot felbegeerde opmerkingen op je blog op sociale media account. De praktijk wijst uit dat mensen sneller bereidt zijn om te reageren wanneer zij hierom gevraagd worden. Geef je lezers daarom een duwtje in de goede richting met een vraag of een call to action aan het einde van iedere post.

https://www.digitalinside.nl/content-marketing-bureau/