Mediahotspots
Image default
Marketing

Een marketing scan geeft duidelijkheid over je online aanwezigheid

Klanten aantrekken voor je online business vereist een uitgekiend e-commerce marketingplan dat je online reputatie en merk beschermt en tegelijkertijd gewenste klanten aantrekt. Een online bedrijf moet gemakkelijk vindbaar zijn via online zoekmachines, terwijl het ook gebruik moet maken van sociale media. Er komt veel bij kijken en het is dan goed om te weten waar je kansen liggen. Vraag daarom nu een gratis marketing scan aan via: www.doelbewust.nl/online-marketing-scan/.

Online vindbaar worden

Mensen vormen vaker wel dan niet een eerste indruk door wat ze online over je te weten komen. Daarom moet je je inzetten om online vindbaar te worden en zoekresultaten te ontwikkelen die consequent leiden tot accurate, betrouwbare informatie over je bedrijf.

Verbeter je online aanwezigheid

Klik hier: www.doelbewust.nl/online-marketing-scan/ en laat een team van specialisten de huidige staat van je online aanwezigheid scannen. Samen kun je daarna bepalen welke veranderingen je wilt bereiken.

  • Als zoekopdrachten op het web geen resultaten opleveren voor je bedrijf – of mensen nu zoeken naar je bedrijf in het bijzonder of naar bedrijven van je type in je marktgebied in het algemeen – stel dan een doel om een online aanwezigheid te ontwikkelen zodat je prominent verschijnt in toekomstige zoekresultaten.
  • Als je bedrijf een sterke online aanwezigheid heeft, maar zoekresultaten leiden tot verouderde, irrelevante of onjuiste informatie, stel dan een doel om de geloofwaardigheid te vergroten door het creëren van een website en online profielen die je controleert.
  • Als je een goede online aanwezigheid hebt met geloofwaardige resultaten, stel dan een doel om de relaties met je doelgroep te verdiepen door online participatie en interactie te vergroten.

Welk doel je ook nastreeft, maak van verkoop niet je hoofddoel online. Verkopen stoot mensen eerder af dan dat het ze aantrekt tot je bedrijf, vooral op sociale mediasites.

Creëer een enkele domeinnaam en sociale identiteit

Gebruik waar mogelijk één bedrijfsnaam. Maar als anderen je bedrijfsnaam al hebben geclaimd als domeinnaam of op sociale netwerken, of als je naam te lang is om als naam voor een sociaal netwerk te werken (Twitter beperkt namen bijvoorbeeld tot 15 tekens), hebt je een strategie nodig. Als je niet overal dezelfde naam kunt gebruiken, neem dan de volgende stappen:

  • Bepaal niet meer dan twee namen waaronder je je bedrijf zult presenteren.
  • Neem de naam waaronder je bedrijf is opgericht en op de markt gebracht en een tweede naam die je kunt gebruiken wanneer je oude naam niet beschikbaar of niet geschikt is, omdat hij te lang of te moeilijk te spellen is.
  • Claim de ene of de andere naam als je domeinnaam en op alle sociale media kanalen die je ooit wilt gebruiken.
  • Ontwikkel een strategie die je namen aan elkaar koppelt.
  • Gebruik je oude naam als een prominent trefwoord in alle beschrijvingen voor je online naam, en gebruik je online naam als een prominent trefwoord in alle beschrijvingen voor je oude naam.

 

Perfectioneer je online introductie

Online hebt je ongeveer 20 woorden (160 tekens op Twitter) om je bedrijf voor te stellen en anderen nieuwsgierig te maken. Volg dit advies om het meeste uit je korte introductie te halen:

  • Zet je introductie vol met trefwoorden die mensen geneigd zijn te gebruiken als ze op zoek zijn naar een bedrijf of product als het jouwe.
  • Vertel wat je bedrijf doet en voor wie, samen met wat het betrouwbaar, onderscheidend en sympathiek maakt.
  • Geef een idee van het soort informatie dat mensen van je kunnen verwachten, evenals de toon – humoristisch, serieus, controversieel, gezaghebbend, wat dan ook – die je berichten zullen overbrengen.
  • Als je de hoofdrolspeler in je bedrijf bent, help mensen je te vinden onder je persoonlijke of zakelijke naam door beide in je beschrijving op te nemen.
  • Stel jezelf consequent voor op alle online kanalen, zodat mensen op elke site een vergelijkbaar beeld krijgen van je bedrijf en het merkimago, hoewel de lengte, toon en bewoordingen van je introductie zullen verschillen om aan de vereisten van elk online kanaal te voldoen.