Klanten aantrekken voor je online business vereist een uitgekiend e-commerce marketingplan dat je online reputatie en merk beschermt en tegelijkertijd gewenste klanten aantrekt. Een online bedrijf moet gemakkelijk vindbaar zijn via online zoekmachines, terwijl het ook gebruik moet maken van sociale media. Er komt veel bij kijken en het is dan goed om te weten waar je kansen liggen. Vraag daarom nu een gratis marketing scan aan via: www.doelbewust.nl/online-marketing-scan/. Online vindbaar wordenMensen vormen vaker wel dan niet een eerste indruk door wat ze online over je te weten komen. Daarom moet je je inzetten om online vindbaar te worden en zoekresultaten te ontwikkelen die consequent leiden tot accurate, betrouwbare informatie over je bedrijf. Verbeter je online aanwezigheidKlik hier: www.doelbewust.nl/online-marketing-scan/ en laat een team van specialisten de huidige staat van je online aanwezigheid scannen. Samen kun je daarna bepalen welke veranderingen je wilt bereiken.
Welk doel je ook nastreeft, maak van verkoop niet je hoofddoel online. Verkopen stoot mensen eerder af dan dat het ze aantrekt tot je bedrijf, vooral op sociale mediasites. Creëer een enkele domeinnaam en sociale identiteitGebruik waar mogelijk één bedrijfsnaam. Maar als anderen je bedrijfsnaam al hebben geclaimd als domeinnaam of op sociale netwerken, of als je naam te lang is om als naam voor een sociaal netwerk te werken (Twitter beperkt namen bijvoorbeeld tot 15 tekens), hebt je een strategie nodig. Als je niet overal dezelfde naam kunt gebruiken, neem dan de volgende stappen:
Perfectioneer je online introductieOnline hebt je ongeveer 20 woorden (160 tekens op Twitter) om je bedrijf voor te stellen en anderen nieuwsgierig te maken. Volg dit advies om het meeste uit je korte introductie te halen:
|