Mediahotspots
Image default
Marketing

Bedrijfsfilm? Hoogtevrees bij het filmen.

Hoogtevrees bij het filmen

Een goede bedrijfsfilm heeft veel pluspunten, maar voor de filmer en mij dan in het bijzonder kan dit ook minpunten (lees: angstzweet) opleveren. Denk ik even efficiënt de  boodschap van de klant te filmen, blijkt dat het een mega hoge torenkraan te zijn. Dit wist ik natuurlijk van te voren, maar hoog is in dit geval wel echt hoog. Hier dalen dan weer vakmannen in alle veiligheid vanaf met een ingenieus valsysteem. En dat in een paar minuten, met harde wind en regen.  

Mijn opdracht is om dit te filmen. Bewegend beeld trekt namelijk veel eerder de aandacht dan stockfoto’s of eigen foto’s. Videomarketing: promotie van een gerenommeerd merk van een valbescherming uit Israël dat ingezet gaat worden in de bouw en wel in dit geval bij de torenkraanmonteurs van een groot en gerenommeerd bedrijf. Goede promotie verkoopt, geeft meer leads was de insteek van leverancier. Als potentiele klanten een product zin of met name ziet bewegen, wordt het tastbaar. Ik ben geen verkoper, maar weet wel dat de kan op de aankoop van een product na het kijken van een productvideo tussen de 64-85% groter is, zoals Kissmetrics meldt. Dit is een gerenommeerd Analytics-blog. Daarom is het zo belangrijk dat je mij inschakelt, ik lever geld op en jouw bedrijf trekt een breder publiek. Door een ander type informatiedrager te gebruiken wordt een groter publiek aangesproken. Bewegende beelden worden sneller gedeeld dan platte tekst. Wat zie jij liever?

Imponerend instructiemateriaal

Mijn bedrijfsvideo zal dus online worden geplaatst maar ook dienen als instructiemateriaal voor de opdrachtgever in dit geval. Een mooie promo dus van het nieuwe aan te schaffen artikel voor de bouw, maar ook een mooie promo van de dienst. Script was prachtig geschreven en eenieder wist wat “ie” moest doen. Doel? Onder de aandacht brengen van een nieuw valsysteem van grote hoogte en tevens een instructie verwerken. Een bedrijfsfilm dus, kort en krachtig om de bezoeker via de website en andere kanalen een hogere conversie te genereren. Dit klinkt logisch, maar de weg naar deze hogere conversie ging dus gepaard met angst. Een mega hoge toren, hoger dan ik had verwacht. De enthousiaste mannen van de bouw waren doorgegaan met bouwen, hoog, hoger, erg hoog. Niet omdat het moest voor de opnames, maar omdat het kon. Bouw imponeert graag.

Alles voor de klant

Alles voor de klant, alles voor kwalitatief goede beelden voor deze bedrijfsfilm realiseerde ik mij dat ik toch wel diegene was die het bewegende beeld moest gaan vastleggen. Wat niet bepaald hielp is dat de “mannen van de bouw” in de veronderstelling waren dat ik met valscherm ook wel zou gaan klimmen om te filmen. Wel, ik ben veel gewend maar een valkbroek van zwaar metaal om mijn buik en billen is niet echt aan mij besteed of in mijn maat beschikbaar zullen wij maar zeggen. Goede films komen vaak met een verrassende wending, ook hier vanuit mijn motto: blijf bij jezelf en put uit goed materieel. Mijn prachtige en nauwkeurige drone en het plotseling ophouden van regen kwamen mij redden.

Mijn drone heeft geen last van hoogtevrees

Mijn drone heeft geen last van hoogtevrees. Mijn drone popelt om naar boven te gaan, klaar voor de wereld waar ik hem stuur. Paraat om de grote aantrekkingskracht van video te visualiseren op slecht bereikbare plaatsen. Mijn drone is in staat om fantastische beelden maken. Ik weet op welke zaken ik moet letten en wat de regels zijn. De torenkraan was hoog, maar laag genoeg voor mijn drone. Prachtige beelden heeft dit opgeleverd. Deze verrassende beelden heb ik vertaald in een video van ruim 2 minuten en ik weet dat deze is geplaatst op de website van diverse bedrijven. Goede branding van het product in dit geval maar ook de bouworganisatie -en met name de mannen van de bouw- waar ik voor filmde kregen een gezicht. Het gaf een heel imponerend beeld wat deze mannen doen hoog in de kraan. Bouw zoiets maar op, in alle veiligheid.

Mannen van bouw, ik heb ze kunnen vangen in prachtige bewegende beelden. En ik? Ik bleef fijn met beide voeten op de grond en genoot van de pluspunten van mijn werk als videomaker.

  

https://visualstartup.nl/