Mediahotspots
Image default
Bedrijven

Populaire berichten op Instagram komen van TikTok

Inmiddels is het uitgegroeid tot een van de meest gebruikte applicaties ter wereld: TikTok. Het sociale platform staat vooral bekend als de korte video-applicatie, waarin hype- en virale video’s werden geboren en memes werden geboren, en biedt gebruikers de mogelijkheid om tot 60 seconden video op te nemen en te delen met de wereld.

TikTok heeft niets met jou of wat je doet te maken, maar met het vermaken van het publiek. Dit heeft niets te maken met perfectie, zoals op Instagram – het bereikt creativiteit en originaliteit door audiofragmenten in een nieuwe omgeving te plaatsen. Maar waarom groeit dit platform zo snel?

De snelle ontwikkeling van TikTok luidt een verschuiving in ons gebruik van sociale media onder jongeren in. In deze nieuwe trend van sociale media is de relatie met communicatie veel minder en benadrukt het de manier waarop je jezelf creatief en anders kunt uitdrukken.

Op Instagram zien we deze trend terug in steeds meer tools die kunnen worden gebruikt om Instagram-verhalen te personaliseren. In Snapchat worden steeds vaker AR-lenzen en filters gebruikt. Op TikTok is het hele platform ingericht voor dit soort communicatie, waarbij muziek een sleutelrol speelt, maar ook AR-filters, stickers en andere effecten worden gebruikt.

Veel marketeers die het platform niet echt kennen, zeggen: “TikTok, dit is niets voor mij.” Maar toen andere platforms (zoals Facebook en Instagram) opdoken, was de situatie precies hetzelfde. Merken op TikTok hebben zeker de mogelijkheid – om inzicht te geven in het platform is zeer interessante informatie voor het bedrijf, ik heb de volgende punten opgesomd:

Het bereik is groot

TikTok is een open platform waar je grote invloed en participatie kunt bereiken door als merk op te treden om uitdagingen aan te pakken, poptimbre aan te gaan of door je eigen uitdagingen te creëren. Bovendien besteedt de gemiddelde TikTok-gebruiker per sessie twee keer zo lang aan TikTok als op Instagram. De Efteling is een goed voorbeeld van de mogelijkheden die de TikTok-serie biedt: gemiddeld keken 100.000 mensen naar pretparkvideo’s, zelfs meer dan 400.000 mensen. Zonder media. Bovendien is het aantal vind-ik-leuks voor elke video meer dan 14.000, wat veel hoger is dan het gemiddelde. TikTok volgers kopen is ook een optie, om alvast een sprong voor te hebben in de algoritmes.

https://gebruikersnamen.nl/product/tiktok-volgers-kopen/