Mediahotspots
Image default
Marketing

Wat kun je van een hedendaagse online marketeer verwachten?

Met de opmars van het internet en sociale media is er heleboel veranderd met betrekking tot marketing. De reclame uitingen, platforms en andere delen zijn flink veranderd. In dit artikel bespreken we de belangrijkste elementen die een online marketeer  moet kunnen beheersen om het beste uit te kunnen halen op het online gebied. Lees verder en laat je inspireren!

Creativiteit

Een online marketeer die bij een reclamebureau werkt moet in ieder geval creatief kunnen zijn. Creativiteit kan op diverse aspecten spelen, zoals de creativiteit op het vinden van ideeën en creativiteit op het gebied van visuals. Beide type creativiteit is belangrijk, waarbij het stukje idee nog zwaarder weegt. Een online marketeer hoeft in principe niet creatieve visuals te maken. Dit kan hij uitbesteden aan een mediabureau, waarbij zij de juiste tools en kennis hebben. De gedachtegang achter een campagne is belangrijker, omdat elke campagne een boodschap heeft. Kortom, creatief zijn moet in je zitten!

Samenwerken

Marketing wordt voornamelijk geassocieerd met sales. Deze twee afdelingen werken voornamelijk samen en hebben ieder zijn eigen targets. Een online marketeer moet goed kunnen samenwerken en vooral met de sales-afdeling. Daarnaast is het samenwerken met externe partijen zoals creatieve bureaus, voor het geval reclame uitingen (visuals) wordt uitbesteed. 

Het samenwerken zal ook intern plaatsvinden, buiten de samenwerking met de sales-afdeling. Marketing is namelijk een grote tak en heeft verschillende werkzaamheden/specialisten. De SEO-afdeling bestaat uit een team of meerdere teams waarvan een manager/teamleider aanwezig is. Ook een SEA, Social, Marketplaces e.d. afdelingen kennen dezelfde formatie. Vaak zullen diverse afdelingen ook met elkaar moeten samenwerken. Kortom, het goed en georganiseerd samenwerken is belangrijk!

Analytische denkvermogen

De analytische denkvermogen van een online marketeer moet aanwezig zijn. Het grootste verschil tussen een offline en online campagne is, dat men bij een online campagne daadwerkelijk kan meten wat elke uitgegeven euro heeft gebracht. Om dit te kunnen doen moet een online marketeer ook technisch ingesteld zijn. De technische kant moet aanwezig zijn, omdat er diverse en ook soms ingewikkelde tools beschikbaar zijn waarbij het lezen belangrijk is, om de beste conclusies eruit te kunnen halen. Ben je benieuwd naar wat een marketingbureau nog meer kan doen? Reageer dan even in de comments en stel gerust je vraag!

 

 

Gerelateerde artikelen

Bedrijfsfilm? Hoogtevrees bij het filmen.

Een inzicht in je bedrijfsomgeving met de DESTEP analyse

Minder geld uitgeven aan printen