Wanneer je een eigen bedrijf hebt of voor een bedrijf werkt dan is het bijna altijd heel erg belangrijk om nieuwe klanten te werven en om bestaande klanten te behouden. Hierdoor is het dan ook nodig om veel connecties te maken met allerlei potentiële klanten of met eventuele zakelijke partners. Het opbouwen van connecties en het onderhouden van contact met verschillende mensen is heel erg belangrijk en dit kan dan ook op vele verschillende soorten manieren gedaan worden. Hierdoor kan je jouw kring verder uitbreiden en dit kan je bedrijf helpen groeien. Ben je benieuwd? Lees hieronder dan verder.
Connecties maken met mogelijke klantenWanneer je voor een bedrijf connecties wil maken met nieuwe mogelijke klanten kan dat op verschillende manieren. Vaak is het belangrijk om je doelgroep op de juiste manier aan te spreken, soms gebeurt dit door direct contact en soms gebeurt dit bijvoorbeeld online. Zo kan je kennis maken met nieuwe klanten via verschillende soorten online platformen, maar ook kan je hen ontmoeten op bijvoorbeeld een beurs of een evenement. Zo kan je dan een connectie maken met deze mogelijke klant en hem of haar meer vertellen over jouw bedrijf.
Connecties maken met mogelijke partnersOok is het voor een bedrijf of een organisatie heel erg belangrijk dat je veel zakelijke connecties opbouwt met mogelijke partners. Deze zakenpartners kunnen je helpen aan bijvoorbeeld nieuwe goederen, nieuwe klanten of kunnen je bedrijf helpen op een andere manier. Wanneer je een zakelijke connectie wilt maken is het gebruikelijk om deze persoon een visitekaartje te geven. Visitekaartjes worden al heel lang gebruikt, het zijn kaartjes waar je contactgegevens op staan en ook vaak je naam, waar je werkt en je functie omschrijving. Zo weet de persoon die je hebt gesproken altijd nog met wie ze kennis hebben gemaakt.
Zorg dat jij herinnerd wordtWanneer je iemand leert kennen en je wil graag met hen een connectie maken is het belangrijk om indruk op deze persoon te maken. Dit kan door een goed gesprek te voeren met de persoon waarop je indruk wilt maken, maar ook door een net visitekaartje af te geven. Veel klanten zien veel bedrijven voorbij komen en ook voor zakelijke partners geldt dit, daarom is het heel erg belangrijk dat je opvalt en een goede indruk achter laat bij de mensen waarop jij indruk wilt maken voor jouw bedrijf. Zo creëer je een sterk netwerk. |
