Zoho CRM Nederland

Zoho CRM

Met het gebruik van Zoho CRM kunt u zich concentreren op uw bedrijf zonder zorgen over uw automatisering. Zoho CRM biedt u de mogelijkheid om alle relevante informatie terug te vinden op 1 plek zodat u altijd optimaal geïnformeerd bent. Op deze manier bent u in staat uw klanten optimale service te bieden. Of u nu een groot of klein bedrijf bent het Zoho CRM is vanwege zijn Cloud schaalbaarheid geschikt voor vrijwel iedere onderneming. Vanwege de flexibiliteit in het gebruik van schaalbare licenties groeit het kostenniveau uw automatisering mee met uw bedrijf.

Productiever werken willen we allemaal. Tenminste, dat zeggen we. Weinig mensen werken echt heel productief. Het is een populair onderwerp waar veel over wordt geschreven. Laten we kort wat tips geven en de rol van een CRM-systeem hierin bespreken.

Structuur voor efficiëntie en productiviteit

Ik zal u eerlijk zeggen. Ik ben niet heel gestructureerd. Ik ben misschien ook wat lui. Of, zoals ik zelf altijd zeg, ongemotiveerd om bepaalde zaken uit te voeren. Dit heeft twee voordelen.

  1. Ik hou van efficiëntie en ben doelgericht. Hoe maak ik processen zo efficiënt en effectief mogelijk?
  2. Ik zal een systeem moeten bedenken voor structuur. “Het is lastig om op het goede spoor te blijven zonder rails.”

Laat ik deze kennis eens met u delen. We willen toch allemaal efficiënt en effectief werken? Het CRM-systeem helpt hierbij. 

Tip 1: Als u productiever wilt zijn; Maak lijstjes!

Maak begin van de dag, of op het eind van de vorige dag, een lijstje met de dingen die u moet gaan doen. Naast rust in het hoofd, geeft het ook inzicht in de hoeveelheid werk. Ook kan het resultaat, uw productiviteit, geëvalueerd worden. En, niet te vergeten, taken afstrepen geeft ook een gevoel van voldoening. Schrijf dit maar eens op voor uzelf, want ‘als het in mijn hoofd zit, wordt het vermoedelijk niet gedaan.’

Tip 2: Prioriteiten stellen en durf ‘nee’ te zeggen

Wat is belangrijk en waar steek ik zodoende mijn energie in? Durf na te denk over uw prioriteiten. Stephen Covey is een aanrader op dit gebied om eens te lezen. Hij schrijft over persoonlijke effectiviteit. Ik zal iets verderop zijn productiviteitsmatrix toelichten.

Tip 3: Verantwoordelijkheid

We hebben (zeker als kenniswerkers) de verantwoordelijkheid om onze taken uit te voeren. Het is ook belangrijk voor bepaalde taken mensen verantwoordelijk te stellen. Wees specifiek. Als twee mensen verantwoordelijk zijn, is meestal niemand het. 

CRM: creëer takenlijstjes en follow-up!

Een IT-systeem geeft structuur. Tevens kan een systeem voor je werken. Dit doen we met ‘workflows’.

Een van onze principes bij een CRM implementatie is het belang van takenlijstjes van medewerkers. Zo wordt het opvolgen van nieuwe leads, brochures, afspraken of offertes een stuk meer gestructureerd en makkelijker. Het systeem herkent met ingebouwde intelligentie de taak en zal deze op het juiste moment laten verschijnen. De medewerker hoeft het alleen nog maar te doen. Tevens kan het CRM een hulpmiddel zijn om productiviteit te meten. Hoeveel taken worden er per dag afgesloten?

Laat het CRM-systeem takenlijsten creëren, dat scheelt je denkwerk en behoed voor fouten.

Enig idee welke invloed dit heeft op de omzet? Geloof me, dat kan een hele hoop schelen!

(80% van de bedrijven volgt leads niet of onvoldoende op.. Bron: Aberdeen group)

David Allen en productiviteit

David Allen is de productiviteitsgoeroe op dit gebied. Hij heeft een methode ontwikkelt: Getting Things Done. In dat boek beschrijft hij een stroomschema aangaande werk. Zo is een van zijn duimregels: ‘als het binnen 2 minuten gedaan kan worden, doe het dan.’ Zo niet, kijk of het te delegeren valt. Zo niet, agendeer het dan met een (verval)datum.

Onze rol als Zoho CRM specialist

Wij helpen u graag bij uw proces en behoefte inventarisatie. We kunnen uw processen (helpen) tekenen, documenteren en vertalen naar een behoefte/implementatie plan. Volgens ons de logische eerste stap bij een CRM selectie traject en CRM implementatie. Daar zit het denkwerk en moet de meerwaarde gevonden worden.

Behoefte en proces inventarisatie aanvragen >>

CRMstrategen is officieel partner van Zoho CRM in Nederland.

Lezen waarom wij gekozen hebben om Zoho aan te bevelen bij onze klanten? Lees meer op www.CRMstrategen.nl/zoho-crm. Daar kunt u ook een gratis proefabonnement aanvragen. We helpen graag bij de implementatie!

https://www.crmstrategen.nl/diensten/zoho-crm/