Mediahotspots
Image default
Zakelijke dienstverlening

Waar moet je aan denken bij een livestream organiseren?

Een livestream organiseren is een klus waar meer bij komt kijken dan je misschien zou denken. Afhankelijk van hoe groot en bekend je sociale medium kanaal is, hebben verschillende dingen de meeste voeten in de aarde. Als je nog relatief klein bent, is het zaak om je livestream ruim van tevoren aan te kondigen. Er is niets zo ongemakkelijk om weken naar een evenement toe te leven waar je een paar honderd mensen verwacht en er vervolgens maar drie intunen. Een groot event livestreamen heeft dat probleem niet.

Een event livestreamen en de voorbereidingen

Als een livestream organiseren niet meer spannend is vanwege de opkomst, zijn er nog wel andere dingen waar je rekening mee moet houden. Een groot event livestreamen schept bepaalde verwachtingen. Zodra er honderdduizenden of nog veel meer kijkers worden verwacht, moet je aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen om niet amateuristisch over te komen. Dan kun je de klus het beste uit handen geven en een professioneel productieteam inschakelen. Zij zorgen dan voor het organiseren van een goede crew, belichting en ook geschikte studio om alles op te nemen.  Je hoeft het grote werk niet te doen, maar mankracht inschakelen is ook voorbereiding die je niet moet vergeten.

Een grootschalig event livestreamen

Zoals iedere televisiezender ook zijn eigen stempel heeft, heb jij die ook als je een livestream organiseren wil. Je wil een bepaalde sfeer scheppen, een bepaalde uitstraling overbrengen. Zorg dat je dat duidelijk op papier hebt staan als je een professioneel bedrijf gaat zoeken waarmee je wil gaan samenwerken. Om hun werk goed te kunnen doen, zullen ze gebruik maken van een draaiboek. Dan verloopt alles fijn en netjes. Je helpt enorm mee als je al een bepaalde invulling aan dat draaiboek kan geven. Dat is nog eens een goede samenwerking tussen professionals.