Hoe een website en een huisstijl maken je business laten groeien

Een website en huisstijl laten maken zorgen voor groei

Welke business heeft niet als doel om te groeien? Het maakt hierbij niet uit in welke vorm. Misschien wil jij meer naamsbekendheid genereren. Wellicht wil je dat je per maand een x-aantal conversies draait. Deze doelstellingen zijn zo persoonlijk mogelijk op te stellen. Hetzelfde geldt voor het laten maken van een website en een huisstijl. Met deze twee elementen waarborg jij de groei van je merk of bedrijf. En welke business wil dat nou niet?

Niet een website omdat het moet

Houd in gedachten dat je geen website moet nemen omdat het per se moet. Er zit een andere reden achter waarom je deze beslissing moet maken. Feitelijk zijn er zelfs meerdere redenen te bedenken. Ten eerste zitten al jouw concurrenten je online in de nek te hijgen. Zij zijn al vindbaar voor iedereen en dit zit de groei van jouw business in de weg. Ten tweede kun je met een website mensen zo specifiek mogelijk helpen. En dat is de bedoeling. Als jij de massa aanspreekt, zul je minder snel converteren. Je houdt dan vaak een standaard marketingpraatje. Spreek je in plaats daarvan werkelijk een doelgroep aan? Dan voorzie je hen in hun behoeften en help je ze met hun problemen. Daarmee verkoop je beter. Met een website kun jij inspelen op de meerwaarde van je aanbod. Creëer zelf de vraag. Dan raken mensen vanzelf geïnteresseerd.

Een huisstijl laten maken

Sommige ondernemers zijn nog niet bekend met de term ‘huisstijl’. En dat is zonde. Want er valt enorm veel te winnen. Een huisstijl is de verzamelterm van de vormgeving van je uitingen. Denk hierbij aan kleurgebruik, typografie, vormen, lettergroottes, afstanden en meer. Als je consequent een huisstijl hanteert kom jij professioneel over. Je laat zien dat je ergens voor staat. Je eigent een bepaalde identiteit toe. Speels, vrolijk, formeel, statig, noem maar op. Deze huisstijl gebruik je in al je uitingen. Zowel in je website als in je visitekaartjes, briefpapier, e-mails, advertenties en social media kanalen. Hoe vaker mensen jouw huisstijl zien, hoe beter je merk in hun hoofd gaat zitten.

Schakel een professioneel team in

Je kunt zelf aan de slag gaan maar ook een professioneel team inschakelen. Bij laatstgenoemde keuze weet jij zeker dat er onderbouwde keuzes gemaakt worden. Deze helpen je om je marketingstrategie te volgen. En dit zorgt op zijn beurt weer voor een toename aan websitebezoekers, leads en conversies. Zo is het laten maken van een website en een huisstijl bevorderlijk voor de online groei van je bedrijf of merk.

https://www.mijnonlinestart.nl/