Bijna de helft van de Nederlandse beroepsbevolking draagt bedrijfskleding. Eigenlijk is dat best veel, maar dat is ook niet zo gek. Wanneer u bijvoorbeeld in de supermarkt boodschappen doet, zult u elke medewerker al in bedrijfskleding zien. Het zou er ook gek uit zien als u alle medewerkers gewoon in hun dagelijkse kleding ziet zitten. Het is dan niet erg overzichtelijk aan wie u uw vragen zou kunnen stellen. Dit artikel gaat een aantal meerwaarde bespreken die (gepersonaliseerde) bedrijfskleding met zich meebrengen. ReclameWanneer personeel in gepersonaliseerde bedrijfskleding loopt, is dit voor de consument natuurlijk een opvalpunt. Er zijn veel bedrijven die naar een locatie moeten voor een klus. Wanneer de werknemers bedrijfskleding dragen waar prominent een bedrijfsnaam op staat, kan dit reclame zijn voor het bedrijf. Denk maar eens aan bouwvakkers die in hun pauze ergens een broodje gaan halen. Bouwvakkers moeten ook met regelmaat op drukke plekken werken, dus wanneer zij bedrijfskleding aanhebben, kan dit naamsbekendheid genereren voor het bedrijf. DuidelijkheidZoals in het begin van het artikelen is genoemd, geeft gepersonaliseerde bedrijfskleding duidelijkheid. Wanneer alle vakkenvullers in de supermarkt in hun dagelijkse kleding zouden lopen, zou u geen idee meer hebben wie u zou moeten aanspreken. Het dragen van bedrijfskleding geeft ook verduidelijking voor de werknemers. Zij moeten representatief overkomen omdat de een bedrijfsnaam dragen. Zo zullen zij professioneler werken en behulpzamer zijn. Ook op plekken waar met meerdere bedrijven gewerkt wordt zoals een bouwplaats is gepersonaliseerde bedrijfskleding van meerwaarde. Werknemers kunnen makkelijker herkend worden en zij zien ook beter waar hun collega’s zijn. ProfessionaliteitWanneer werknemers allen in bedrijfskleding lopen, geeft dit een gevoel van professionaliteit. Het ziet er verzorgd en geordend uit en het bedrijf geeft een betrouwbaar gevoel. Het dragen van werkkleding helpt mee aan het creëren van een imago voor een bedrijf. Verschillend per sector, kan het ook veiligheid brengen. Denk bijvoorbeeld aan mensen in de bouw die speciale kleding aan moeten die niet snel kapot gaan of ontvlambaar zijn. Mensen die voor langere tijd niet hebben gewerkt, hebben baat bij bedrijfskleding. Zij worden hierdoor gemotiveerder en zullen een betere werkhouding aanhouden. Wanneer een werknemer net als zijn/haar collega’s bedrijfskleding draagt, krijgt hij/zij het gevoel dat hij erbij hoort. ConclusieBedrijfskleding brengt op veel verschillende vlakken meerwaarde met zich mee, waardoor het zeker in veel sectoren een aanrader is om hier gebruik van te maken. Maak uw bedrijfskleding voor gepersonaliseerd en herkenbaar voor uw bedrijf om er de maximale vruchten van te plukken. U kunt uw bedrijfskleding bedrukken bij Hurricane. Zij hebben tientallen jaren aan ervaring en een assortiment met honderden verschillende producten. |