Mediahotspots
Image default
Aanbiedingen

Mobile connect toepassingen voor de online huisarts

Ken jij al Mobile connect?

Bij Vcare staat communicatie en optimale bereikbaarheid centraal. Om deze goede communicatie te garanderen werken wij samen met de grote telecomaanbieders in het land. Met zowel KPN, Vodafone-Ziggo en T-Mobile hebben wij van Vcare uitstekende samenwerkingen zodat we de best mogelijke communicatie kunnen aanbieden per regio voor onze klanten. Met Mobile Connect kunnen wij diensten aanbieden voor de zakelijke MKB gebruiker op het gebied van telefonie. Hierbij integreren wij mobiele telefoonnummers in het Vcare connect cloudplatform wat allerlei voordelen met zich meebrengt. We leggen deze graag even toe.

Altijd overal goed bereikbaar

Zoals gezegd staat bereikbaarheid centraal bij het Vcare communicatieplatform. Dit komt omdat wij gespecialiseerd zijn in communicatie toepassingen voor de zorg. Hierbij gelden extra strenge regels omdat de zorg altijd bereikbaar moet zijn. Zo kunnen wij met Mobile Connect ambulante medewerkers onderweg integraal laten bellen vanuit een centrale telefonieomgeving. Dit geeft maximale flexibiliteit in coördinatie, informatie rapportage, data- en kostenbeheer. Door met één centraal herkenbaar nummer te bellen naar patiënten voorkom je verwarring én houd je ook privé nummers gescheiden.

Andere voordele van Mobile Connect bij Vcare:

  • registratie van gesprekken in één centraal systeem
  • centraal nummer voor alle medewerkers
  • altijd ‘in control’ met betrekking tot de communicatiestroom
  • flinke kostenbesparing dankzij koppeling van mobiel data en internet verkeer
  • actuele rapportage beschikbaar van gesprekken + mogelijkheid om gesprekken veilig opnemen tijdens bellen

Veiligheid boven alles

Om de veiligheid te garanderen van Vcare connect maakt Vcare altijd gebruik van extra verificatie bij het inloggen. Dankzij 2-staps verificatie kunnen wij phishing voorkomen en een optimale veiligheid garanderen. Simpelweg inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord is niet meer voldoende en voldoet ook niet aan de strenge ISO 27001 en NEN 7510 richtlijnen waar Vcare ook aan voldoet. Wij gebruiken voor deze verificatie een eenmalige SMS met een code om in te kunnen loggen. Het is een zekerheid die onze klanten krijgen wanneer ze gebruik maken van Vcare diensten.

Ook werken wij samen met Nederlandse telecomaanbieders, zoals KPN, Vodafone-Ziggo en T-Mobile, om samen met Vereniging COIN te werken aan de bestrijding van online fraude en cybercriminaliteit.

De online huisarts voor de toekomst

De huisarts heeft een ontzettend belangrijke rol in de samenleving. Deze persoon fungeert als een eerste contactpersoon voor de gezondheid van mensen en fungeert tevens als een soort coördinator voor de zorg die een patiënt nodig heeft. Het is belangrijk dat je eigen huisarts altijd bereikbaar is voor jezelf of je kind voor informatie, advies, kleine ingrepen en onderzoek. Maar de laatste jaren staan huisartsen enorm onder druk vanwege capaciteitstekort, personeelstekort en bureaucratie. Het werk als Huisarts vraagt om een nieuwe slimme aanpak dat sneller en efficiënter om kan gaan met patiënten en de beschikbare tijd. Vandaar dat we ook steeds vaker de term – online huisarts – zien terugkomen bij huisartsenposten. Ook met de landelijke uitrol van MINDD ( moet ik naar de dokter? ) kunnen consumenten zelf eenvoudig zien aan de hand van vragen of contact opnemen met de huisarts per se nodig is – en zo niet, waar ze dán wel terecht kunnen.

Taken van de huisarts maar dan digitaal

Een huisarts is de eerste contactpersoon voor behandelingen, ingrepen, diagnostiek en het bespreken van lichamelijke of psychische klachten. Gebruikelijk doen we dit door bij de huisarts langs te gaan voor een consult. Echter zien we nieuwe ontwikkelingen die het mogelijk maken om deze consulten te digitaliseren. Met deze e-consulten hoeft de patiënt niet de deur uit en kan hij met een zorgverlener via een mobiel apparaat, laptop of computer een beeldverbinding opzetten en op afstand advies en consult krijgen. Dit geeft een gigantische tijdswinst voor de zorgverlener omdat de huisarts of triagist niet tijd hoeft te reserveren voor een gesprek, het ophalen van een patiënt of zelfs in sommige gevallen náár de patiënt toe gaan. Goed nieuws voor zorgaanbieders is dat de e-consulten via Vcare vergoed worden door alle zorgverzekeraars in Nederland. Wél is er een belangrijke vereiste dat het eerste consult altijd fysiek moet plaatsvinden. Dus de econsulten zijn bedoeld voor vervolg afspraken.

Integratie met software aanbieden (HIS en HAPIS)

Een andere grote troef die Vcare in handen heeft is dat het met de Vcare integrator een integratie heeft ontwikkeld met de bekendere HIS en HAPIS systemen van Chipsoft, Pharmapartner en Topicus. Deze huisartsinformatiesystemen worden door de meeste huisartsen gebruikt en dat maak de overstap naar Vcare ontzettend veilig en vertrouwen. Met deze integratie kunnen huisartsen profiteren van bijvoorbeeld;

  • automatische BSN nummer check
  • patiëntengegevens in beeld bij inkomende oproepen
  • bereikbaarheid bij calamiteiten
  • geven van e-consult (en vergoed door zorgverzekering)
  • SMS versturen met bijvoorbeeld afspraak herinnering
  • veilig versturen van medische fotografie

Bijdrage van Vcare aan capaciteitsvraagstuk

De zorg moet veranderen in Nederland om beter bestand te zijn tegen de toekomst. Nieuwe technieken moeten geïmplementeerd worden, maar ze mogen veilig zijn, betrouwbaar en het moet samenwerken met bestaande technieken. De integratie van telefonie met een BSN invoer is zo’n voorbeeld – samen met automatische kalendersturing en de integratie van van het patiëntendossier dat in beeld komt bij een binnenkomende oproep.

Ben je benieuwd wat Vcare kan doen voor jouw organisatie? Plan dan een demo afspraak in met één van onze adviseurs en deze legt graag de mogelijkheden uit van Vcare,

https://www.vcareconnect.nl/